Poptropica Store

The Time Traveler’s Friend?

Once again, the Poptropica Creators bring us new Cool Stuff! Thanks to Icy Ice of the PHF, we bring you news about the latest items:

The Time Travelers Friend?
Introducing the Time Freeze and Follower!

Like predicted, the Follower is now out! Along with it is the Time Freeze, with which you can “freeze time” in Poptropica! It causes basically all action around you to stop. Some may call it useless (as I do), but as the PHF member ShaggyTornado says, it can be useful for screen shots of Poptropica. The Follower comes in several flavors: Bee, Spaceship, Bubble, Hearts, Hummingbird, Butterfly and Flies.

Aaaa! Bees!
Aaaa! Bees!

To me, the Spaceship seems awesome! I’m sure most girls will pick the Heart, of course. I was hoping that Mordred’s bird (Merlin)Β would be one of the “Followers” but no luck there. 😦

Both are the same price: 250 Credits. If I actually had the credits to buy one, I’d buy the Follower, as it seems the coolest! πŸ™‚

Signing out, motionman95

UPDATE (Hijuyo speaking): I created a Multiverse room for some friends at the Poptropica Help Chatroom. On behalf of these guys, here’s our picture:

Sept4'09 Multiverse

Among the people I met were Friendly Berry (SassySweety), Green Seal, Undefined Undefined (binarybard_evil), Dangerous Lightning, Creepy Monster, and Curious Burger (Sneakyc)! Thanks for hanging out with me! πŸ™‚

148 thoughts on “The Time Traveler’s Friend?”

  1. I bought the Follower! πŸ˜€ I wonder if the Time Freeze can help you defeat islands… I doubt it, though.

  2. I hate how the creators keep coming out with REALLY cool stuff when lots of kids dont have enough credits for them! Therefore trying to get us to buy them, when lots of kids parents WONT lets them buy them! πŸ˜₯

    1. I think by winning games and geting 25 pts. would be a better idea then having to wait for a new island or just buying credits. Come on creators! Let us get a few credits off of playing games!

    1. I know you’re aware of this being off-topic, but try not to be. πŸ˜‰

      And anwsering your question, I don’t think the creators are done with RTV yet. But they’ll let us know when they are!

  3. oh boy… I wish the poptropica creators would STOP PUTTING NEW THINGS IN THE STORE!
    I mean ts cool and all, but I want alot of this stuff but now I will need to beat like 20 more islands to get all those credits πŸ˜•

      1. But how much income can the get from KIDS??? Gosh i wish we could EARN credits by winning games like other sites!

    1. Congratulatiouns Very Much Incredible Fish! Hop you Have an Extremley Awesome Birthday! Yay!

      Happy Birthday to you!
      Happy Birthday to you!
      Happy Birthday to Incredible Fish!
      Happy Birthday to you!

      Are you… 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14?

  4. Yeah Happy Birthday IF! This is my first comment here in PHB. I’ve just got a wordpress account.

    Anyways, I think the follower is kinda cool. I kinda like the butterfly one since I am a girl.

  5. I think the Time Freeze would be helpful while completing islands, especially on Spy Island, so no one can knock you off buildings.

    1. Not only that, but super power!

      Copy Cat-no smoke enters the room!
      Sir Rebal-dosen’t make the groud go up when you move the rock!
      Ratman-the rats nor bees move!
      Crusher-No oil cans!
      Speeding spike-N/A
      Betty Jetty-when you’re getting her, she dosen’t move!

      -S.C.

    1. Ya me 2 i have enough for 2 outfits it seems none of those have cam out since the Angel and devil i thought they were kinda strange! :/

  6. OMG!! Thanks, that’s so cool! And BTW, I would never choose a heart, who wants a stupid heart following them? (No offence) I would choose the bees or the spaceship!I agree, Mordred’s owl is sooooo cool!

  7. New Poptropica Stuff!

    Cloudy With a Chance of Meatball’s Advertisement

    Time Freezer

    Follower

    Devil and Angel Oufit

    Extra New: i Saw Someone with a Golden Mask and Another With 3-D Oufit

      1. I just won the Cloudy With A Chance Of Meatballs ad!It is so cool;cuz the 3-D glasses prediction comes true!I saw the trailer on tv!I know alot about the movie!

      1. it’s in 24 carrot,super power, time tangled and spy.
        the rest of the islands has still the Bedknobs and Broomsticks AD

    1. click on the thing in the cloudy meatball AD that says “click here to get a 3D glasses and watch the trailer” to get your 3D glasses!

      1. Man I thought this over, I laughed, I cried it moved me guys! Anyways, this is just so great, I mean this was so sudden, sorry I didn’t have time to bake a cake. Party TIME WHOO HOO

    1. Grumpy Wolf, Oh, man, oh, man!!!! I missed you SOOOOO much!!! YESSSSSSS!!!!! PARTY!!! PARTY!!!!!!!!!!!!!

      it’s so great to have you back, GW.

    2. Yes! Sure we did! By the way, why in the world did you leave in the first place?

      Hijuyo: According to GW, he didn’t really know why he wanted to leave, but felt that that was what he wanted to do.

    3. O: HE IS BACK! … or is he? heightbe a imposter, there are a lot out there. But I belive you! And yes, I did miss you :mrgreen:

      Hijuyo: Fortunately, this GW isn’t an imposter. πŸ™‚

  8. OMG the PHB newsletter comes out 2morrow!!!!!!!!!

    Hijuyo: Yep! But please stay on topic – the 911 isn’t what this post was talking about. πŸ˜‰

  9. OH MY GOSH GRUMPY WOLF!!! you are back!!! *hugs him so tight he almost can’t breath* i missed you sooooooooooo much! i can’t believe you are back!! yay!

  10. Hey you can now put your purchased items in different orders, by Date or A-Z. Anyway, I think the humming Bird would be cool!

  11. I Bought the Time Freezer and Its Just Like Pausing it or Clicking your Items. If you have clicked the Items before to PAUSE (II) It You Would Know! It is Still Really Cool with all the Icesicles and Stuff! Its is Cool!

  12. No one has noticed but todays forcast is “cloudy with a chance of meatballs” Just hinting here people. AADDVVEERRTTIISSEEMMEENNTTSS

  13. OMG I have a character thats named DANGEROUS LIGHTNING TOO!!!! I HAVE PROOF! And the DL on that pic i met in a multiverse once. My username is dangerouslightning22 for whatever you guys use to mind out what I look like.

  14. I think some glitch went through my computer or something but idk. I need to know if this is a glitch or something. So yea, I bought 2000 credits (with my moms credit card, she doesnt know) and also membership. So I was gonna buy crap with my new credits and EVERYTHING was free. Is that a glitch or something?

    Hijuyo: Using someone else’s credit card without their approval is stealing, but anyway, no it’s not a glitch. Membership allows you to get any Store items for free until you stop paying for the membership.

What's popping, Poptropicans?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s